Tuesday 18 February 2014

Respon Terhadap Seminar Pemikiran Kassim Ahmad

GAMIS berasa sangat kesal di atas penganjuran Seminar Pemikiran Kassim Ahmad yang di anjurkan oleh Yayasan Kepimpinan Perdana. Telah maklum bahawa Yayasan ini dinaungi oleh Tun Dr Mahathir.

Kasim Ahmad, tokoh yang lama sudah menyepi kini muncul kembali dan tidak pernah bertaubat walaupun umurnya sudah lanjut, menghidupkan kembali ajaran dan pemikirannya yang sudah diiktiraf oleh badan yang berautoriti dalam mengeluarkan fatwa; Majlis Fatwa Kebangsaan dan JAKIM bahawa Kassim Ahmad sesat dan menyeleweng.

Kenapa beliau diangkat kembali? Adakah untuk menyibukkan umat Islam yang sejak akhir-akhir ini semakin risau dengan kenaikan harga barang yang mencekik, jenayah yang membimbangkan dan isu-isu antara kaum yang semakin hangat ditiupkan.

GAMIS mengajak seluruh mahasiswa Islam khususnya dan umat Islam seluruhnya untuk tidak melayan sebarang provokosi disamping mengharapkan badan-baan tertinggi agama seperti Menteri di Jabatan Perdana Menteri, JAKIM, Majlis Fatwa Kebangsaan untuk mengambil sebarang tindakan yang sesuai.

Janganlah kerana program yang dianjurkan oleh sebuah yayasan yang dinaungi oleh seorang tokoh besar negara, kita membisu di atas rasa takut menyatakan kebenaran.

ABDUL MALIK BIN AB RAZAK
Presiden GAMIS
.

No comments:

Post a Comment