Wednesday 9 May 2012

Poster : Islam Agama Perjuangan



Semua harus ingat betapa dunia ini hanyalah sementara. Satu hari nanti ia akan lenyap. Justeru segala perbuatan kita ini diperhatikan. Segalanya akan diperhitungkan di akhirat kelak. Untuk itu, hanya Islam sahaja yang mampu menyelamatkan manusia sama ada di dunia mahupun akhirat kelak.

Di samping itu harus diingat betapa cabaran pasti ada. Alalh SWT menciptakan dunia ini dengan cabaran. Baginda Rasulullah SAW sendiri mendapat cabaran dan tentangan dalam perjuangannya termasuk daripada bapa saudaranya sendiri.

Bagaimana pun cabaran, ini bukan penghalang dalam perjuangan gerakan Islam. Gerakan Islam harus berpegang teguh dengan Islam yang satu. Berpegang teguh kepada Islam yang datang dari Allah itu adalah satu-satu cara untuk terus kekal dalam perjuangan ini.

GAMIS Melaka mengajak seluruh anak-anak muda dan mahasiswa khususnya untuk sama-sama manfaatkan usia kita yang sangat singkat ini untuk menggalas sebuah amanah dan tanggungjawab agama yang telah Allah SWT berikan ke atas kedua pundak kita selaku khalifah. Semoga Allah memberikan kekuatan kepada kita untuk terus-menerus memperjuangkan Islam yang suci ini.

Oleh,

Timbalan Pengerusi,
GAMIS Cawangan Melaka.

3 comments:

  1. gamis melake ni makin berisi la..ginih la baru betul, menyeluruh gitu. siasah, dakwah, tarbiyah,

    ReplyDelete
  2. gamis melaka kembali menjadi reality

    ReplyDelete
  3. camne nak contact GAMIS Melaka?

    ReplyDelete