Saturday 18 August 2012

Ucapan Syawal : Istimewa dari Pengerusi Gamis Melaka


Bismillahirrahmanirrahiim..


Alhamdulillah , lafaz kesyukuran kita panjatkan kepada Allah s.w.t atas segala nikmat yg diberikan kepada kita selaku hamba-hambaNya dan kita masih diberi kesempatan menjadi tetamu ramadhan 1433H kali ini yg hanya berbaki beberapa hari sahaja lagi sebelum tibanya Syawal 1433H.

“ Dan hendaklah kamu mencukupkan bilangan (hari terakhir Ramadan 30 hari) dan kamu mengagungkan Allah (bertakbir raya) atas petunjuk-Nya yang dianugerahkan kepada kamu agar kamu menjadi orang-orang yang bersyukur.” (Surah al-baqarah ayat 185)

Walaupun kita diambang pengakhiran Ramadhan yang semestinya setiap daripada kita ternanti-nanti akan tibanya Syawal,  saya berharap kita semua tidak lupa dan alpa berkaitan dengan pesanan-pesanan bahkan mesej utama dalam bulan Ramadhan agar menjadikan bulan Ramadhan sebagai madrasah tarbiyyah yang mampu membentuk peribadi muslim yang bertaqwa dalam diri kita. Sama-sama kita muhasabah samada kita berjaya membentuk transformasi ramadhan dalam diri kita ataupun tidak.  Begitu juga saya berharap agar kita sama-sama mendoakan kesejahteraan dan keselamatan saudara seislam kita di luar sana yang hidup dengan kepayahan bahkan ditindas lagi dizalimi oleh musuh-musuh islam.

Di sini saya dan barisan kepimpinan Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia cawangan  Negeri Melaka ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Eidul Fitri kepada semua sahabat-sahabat muslimin muslimat di seluruh Malaysia. Semoga kita kembali kepada diberi peluang untuk menjadi tetamu ramadhan yang akan datang. 



Wassalam.












Razman Bin Roslee

Pengerusi Gamis Melaka

No comments:

Post a Comment